Post Reply 
 
Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
any dutch evoque-buyers ?
Cedric
 

Posts: 213
Joined: Jan 2012
Location: Belgium
Post: #71
RE: any dutch evoque-buyers ?

(04-06-2012 03:16pm)Edman Wrote:  Nice, valt inderdaad mee. Betekend alleen wel dat de td4 of sd4 die ik op het oog heb meer zal verbruiken..(had gehoopt dat de sd4 1:14/1:15 zou halen..) Iemand actuele verbruikscijfers vd td4 of sd4?

Iemand toevallig ooit een foto of live gezien: havana met contrast zwart dak?
Heb dit op mijn lijst staan (net als pano dak) maar nog nooit gezien.
Wel vandaag een Orkney grey met zwart dak en die was erg mooi.

Moet nu beslissen:
of de Havana (Pure) handbak met zwart dak, pano dak en Almond bekleding
of
Orkney (Pure) handbak met zwart dak en Pano en zwarte bekleding..
zucht..

Wat betreft de uitlaat, een TD4 komt met een enkele uitlaat, tenzij je de Dynamic versie neemt. Ik vind het wel een beetje jammer dat ik deze niet heb, maar vond de zetels van de prestige belangrijker. Mijn TD4 automaat zat aan 10,2L en is nu (1700km) aan het zakken tot 8.6L, waarbij ze zelf 6.7L als gemiddeld verbruik aangeven. Ik zou het verbruik graag onder de 8L zien zakken, maar rijplezier primeert op verbruik.
05-06-2012 03:03pm
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Kimv
 

Posts: 340
Joined: Jan 2012
Location: France
Post: #72
any dutch evoque-buyers ?

(04-06-2012 03:16pm)Edman Wrote:  Nice, valt inderdaad mee. Betekend alleen wel dat de td4 of sd4 die ik op het oog heb meer zal verbruiken..(had gehoopt dat de sd4 1:14/1:15 zou halen..) Iemand actuele verbruikscijfers vd td4 of sd4?

Iemand toevallig ooit een foto of live gezien: havana met contrast zwart dak?
Heb dit op mijn lijst staan (net als pano dak) maar nog nooit gezien.
Wel vandaag een Orkney grey met zwart dak en die was erg mooi.

Moet nu beslissen:
of de Havana (Pure) handbak met zwart dak, pano dak en Almond bekleding
of
Orkney (Pure) handbak met zwart dak en Pano en zwarte bekleding..
zucht..

Havana met zwart dak? Te weinig contrast voor een contrast roof naar mijn mening.. Over het verbruik: ik heb een SD4 Automaat en na 1500km duidt die 8,7L/100km aan. Dat is vanaf 0km dus het echte verbruik zal nu iets lager liggen.

Dynamic SD4 Auto 5dr, Tech Pack, Santorini Black, Verve Interior with Ebony headlining, Panoramic Roof, Privacy Glass, Solar Attenuating Glass, Style 7 Alloys, Adaptive Dynamics.
06-06-2012 06:51pm
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Edman
 

Posts: 24
Joined: Jun 2012
Location: Holland
Post: #73
RE: any dutch evoque-buyers ?

(06-06-2012 06:51pm)Kimv Wrote:  Havana met zwart dak? Te weinig contrast voor een contrast roof naar mijn mening.. Over het verbruik: ik heb een SD4 Automaat en na 1500km duidt die 8,7L/100km aan. Dat is vanaf 0km dus het echte verbruik zal nu iets lager liggen.

Uiteindelijk vond ik de Havana toch iets te "rustig" en mijn Saab heeft nu precies die kleur met zelfde kleur leer en voelt dan toch niet helemaal nieuw dus gisteren de Orkney met zwart dak besteld.
Meteen de ED4 veranderd in een SD4 want je zal de 4wd maar nodig hebben en omdat ik heel graag dubbele uitlaat wil werd het de sd4 ipv td4.
Heb alleen maar in de ED4 gereden (de rest was op) maar ga er van uit dat de SD4 nog lekkerder rijdt.

Omdat het een handbak is zal het verbruik minder zijn dan jouw 8.7/100. Hoop op 1 op 15 met start/stop en veel snelweg.

Verder bak aan opties.
Panoroof, cam, parking sens, 19", Teck pack, donker glas, etcetcetc
Ze lokken je met 42.500 maar uiteindelijk komt daar bijna de helft bij Wink

September binnen, kan niet wachten!
08-06-2012 08:13am
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Kimv
 

Posts: 340
Joined: Jan 2012
Location: France
Post: #74
any dutch evoque-buyers ?

(08-06-2012 08:13am)Edman Wrote:  Uiteindelijk vond ik de Havana toch iets te "rustig" en mijn Saab heeft nu precies die kleur met zelfde kleur leer en voelt dan toch niet helemaal nieuw dus gisteren de Orkney met zwart dak besteld.
Meteen de ED4 veranderd in een SD4 want je zal de 4wd maar nodig hebben en omdat ik heel graag dubbele uitlaat wil werd het de sd4 ipv td4.
Heb alleen maar in de ED4 gereden (de rest was op) maar ga er van uit dat de SD4 nog lekkerder rijdt.

Omdat het een handbak is zal het verbruik minder zijn dan jouw 8.7/100. Hoop op 1 op 15 met start/stop en veel snelweg.

Verder bak aan opties.
Panoroof, cam, parking sens, 19", Teck pack, donker glas, etcetcetc
Ze lokken je met 42.500 maar uiteindelijk komt daar bijna de helft bij Wink

September binnen, kan niet wachten!

Als er de helft bijkomt door opties, zit je dan niet bijna aan de prijs van Prestige/Dynamic die vele van deze opties als standaard heeft? In mijn geval was dat zo en heb dan een Dynamic genomen. Nog geen seconde spijt van gehad. En de Dynamic TD4 komt met dubbele uitlaat. Dus als dat de hoofdreden was om een SD4 te nemen, kan je daar ook ineens wat uitsparen.

Dynamic SD4 Auto 5dr, Tech Pack, Santorini Black, Verve Interior with Ebony headlining, Panoramic Roof, Privacy Glass, Solar Attenuating Glass, Style 7 Alloys, Adaptive Dynamics.
08-06-2012 11:29am
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Edman
 

Posts: 24
Joined: Jun 2012
Location: Holland
Post: #75
RE: any dutch evoque-buyers ?

(08-06-2012 11:29am)Kimv Wrote:  Als er de helft bijkomt door opties, zit je dan niet bijna aan de prijs van Prestige/Dynamic die vele van deze opties als standaard heeft? In mijn geval was dat zo en heb dan een Dynamic genomen. Nog geen seconde spijt van gehad. En de Dynamic TD4 komt met dubbele uitlaat. Dus als dat de hoofdreden was om een SD4 te nemen, kan je daar ook ineens wat uitsparen.

Klopt maar op de Dynamic zaten veel dingen die ik niet wou hebben (electrische stoelen, etc) maar vooral veel niet dat ik wel wil hebben (pano roof, zwart dak, zwarte hemel, cam, donkere ramen, etcetcetc) Als ik al die opties EN en Dynamic had genomen was ik over de 70k gegaan..
08-06-2012 11:40am
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Eddy
 

Posts: 7
Joined: Jun 2012
Location: Netherlands
Post: #76
RE: any dutch evoque-buyers ?

Nou, vandaag de heren verkopers bij Breeland Rotterdam blijgemaakt. Toch vanmorgen de krabbel gezet voor een SD 5d. Voor de zekerheid maar even proefgereden met een eD handbak. Toch wel lichte twijfel vooraf ivm BMW verleden. Dat viel me niet tegen, zeker de vering en de besturing niet.

Dit moet ie dan worden: SD 2.2 5 deurs Pure handgeschakeld, Fuji white, Ebony leer, clear view pack, tech pack, reservewiel, navigatie, trekhaak en luchtroostertjes achterin (raar trouwens dat deze alleen maar koude airco lucht geven).

Productie september, met een beetje geluk in sept. aflevering voor de btw verhoging.
Trouwens de eerste keer dat ik 4 maanden moet wachten op een nieuwe auto....Sad

Maar goed, we wachten rustig af, ondertussen vind ik hier al heel wat achtergrondinformatie.

On order: SD 5d Pure , Fuji White, Ebony leather, 18" style 2, Clear View Pack, Tech Pack, Tow bar, spare wheel, Satnav: what does a man need more....
16-06-2012 10:38pm
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Luc
 

Posts: 7
Joined: Apr 2012
Location: Netherlands
Post: #77
RE: any dutch evoque-buyers ?

vandaag gearriveerd bij de dealer. nog niet gepoetst. td4 pure santorini black, met tech pack, zwart leer, clear view pack, achteruitrijcamera, navi, roostertjes achterin, elektrische spiegels en achterklep. 18" type 2 velgen worden door dealer nog vervangen door 19" type 4 en hij monteert nog zwarte dakdragers.

[Image: ba18d5a6.jpg]

[Image: bde930cd.jpg]
(This post was last modified: 19-06-2012 04:14pm by Luc.)
19-06-2012 03:33pm
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Bjorntje_be
 

Posts: 70
Joined: Nov 2011
Location: Waasmunster Belgium
Post: #78
RE: any dutch evoque-buyers ?

Luc

hoelang heb je moeten wachten ??
ik wacht al sinds februari en nog geen datum... begint zwaar door te wegen...

ED4 5dr Pure Fuji white with tech pack/fog lights/privacy glass/tow bar ; order 24/02 / expected summer 2012 / delivered 18 sept 2012
19-06-2012 10:43pm
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Luc
 

Posts: 7
Joined: Apr 2012
Location: Netherlands
Post: #79
RE: any dutch evoque-buyers ?

(19-06-2012 10:43pm)Bjorntje_be Wrote:  Luc

hoelang heb je moeten wachten ??
ik wacht al sinds februari en nog geen datum... begint zwaar door te wegen...

Ik heb eind maart/ begin april besteld. Mijn dealer had een aantal evoque's van diverse motortypes al in bestelling waarvan hij de specificatie nog kon aanpassen. Hij stond voor aflevering begin juli, maar is ruim twee weken eerder binnen gekomen.
20-06-2012 08:15am
Find all posts by this user Quote this message in a reply
jorn
 

Posts: 26
Joined: Mar 2012
Location: belgium
Post: #80
RE: any dutch evoque-buyers ?

Hier ook besteld 4 april, net gebeld naar de dealer (vernaeve Gent) en nog geen build date.
Nu ja ze hadden gezegd dat ik toch wel rekening moest houden met levering november. maar ik blijf optimist Very Happy
21-06-2012 04:59pm
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Post Reply 


Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)
babyRR is an independent web site and not affiliated with Land Rover