Post Reply 
 
Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
any dutch evoque-buyers ?
Cedric
 

Posts: 213
Joined: Jan 2012
Location: Belgium
Post: #81
RE: any dutch evoque-buyers ?

Ik had de indruk dat het tempo van de leveringen aan het versnellen was. Je ziet er alvast meer in het straatbeeld. Een paar weken geleden zaten we met drie evoques op een zakdoek. In België heb ik eigenlijk nog nooit reclame gezien voor de evoque. Misschien dat mensen er beginnen te bestellen nu ze hem meer zien.
22-06-2012 08:19am
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Edman
 

Posts: 24
Joined: Jun 2012
Location: Holland
Post: #82
RE: any dutch evoque-buyers ?

Hallo, zit te twijfelen en wie heeft advies?

Heb een Pure (Orkney) sd4 met veel opties besteld, kost dik 61.000 euro maar voor 64.000 heb je de Prestige sd4 met mijn opties.

Voor 3000 euro (best veel geld weer) heb ik dan Xeon, regensensor (hoeft niet voor mij) , electrische stoelen (hoeft niet voor mij) en Oxford leer (contrast naden wel mooi maar blijft het mooier??)

Vind het chroom bij de ramen van de Prestige minder mooi maar misschien is de prijs van een Prestige hoger als ik hem ooit weer inruil?
Is het Vibe leer vd Prestige nu sterker dan de Ebony uit de Pure of juist niet?

Hoor het graag.
Groeten
27-06-2012 09:17am
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Wired
 

Posts: 149
Joined: Nov 2011
Location: Spain
Post: #83
RE: any dutch evoque-buyers ?

(27-06-2012 09:17am)Edman Wrote:  Hallo, zit te twijfelen en wie heeft advies?

Voor 3000 euro (best veel geld weer) heb ik dan Xeon, regensensor (hoeft niet voor mij) , electrische stoelen (hoeft niet voor mij) en Oxford leer (contrast naden wel mooi maar blijft het mooier??)

Vind het chroom bij de ramen van de Prestige minder mooi maar misschien is de prijs van een Prestige hoger als ik hem ooit weer inruil?
Is het Vibe leer vd Prestige nu sterker dan de Ebony uit de Pure of juist niet?

Hoor het graag.
Groeten

Ik heb een SD4 Prestige automaat. Deze rijd momenteel gem. 8.3 op 100 De teller staat op ca 10.000km

Xeon is wel erg veel beter licht in het donker. Ik heb ook de meestuur optie in die is aardig vooral in donkere plaatsen. Xeon is zeker het geld waard.
Regensenor werkt redelijk maar beter is Gtechnic raam behandeling Dan heb je geen ruiten wisser meer nodig (nou bijna dan).
Electrische stoelen met geheugen. Jammar dat ze niet op de afstandsbediening staan maar zou het toch doen. Is veel beter intestellen dan handmatig. Denk dat de hand versie ook geen instelbare lendesteun heeft.
Ik heb de Tan leer en die is erg fraai en ziet er nog steeds fraai uit. Wel behandeld met een protector.
Chroom trim vond ik mooier bij en donker wagen dan de zwarte trim. Combineeret goed met de grill de belettering en de wielen.

Ik hoop dat dit helpt.

SD4 Automatic Prestige BALTIC BLUE - 5 DOOR - 19" wheels - Xeons - Tech pack - winter pack - Pano roof
27-06-2012 12:09pm
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Kimv
 

Posts: 340
Joined: Jan 2012
Location: France
Post: #84
any dutch evoque-buyers ?

(27-06-2012 09:17am)Edman Wrote:  Hallo, zit te twijfelen en wie heeft advies?

Heb een Pure (Orkney) sd4 met veel opties besteld, kost dik 61.000 euro maar voor 64.000 heb je de Prestige sd4 met mijn opties.

Voor 3000 euro (best veel geld weer) heb ik dan Xeon, regensensor (hoeft niet voor mij) , electrische stoelen (hoeft niet voor mij) en Oxford leer (contrast naden wel mooi maar blijft het mooier??)

Vind het chroom bij de ramen van de Prestige minder mooi maar misschien is de prijs van een Prestige hoger als ik hem ooit weer inruil?
Is het Vibe leer vd Prestige nu sterker dan de Ebony uit de Pure of juist niet?

Hoor het graag.
Groeten

In jouw geval zou ik geen tweemaal nadenken en voor de Prestige gaan... En wel om de volgende redenen:

De Xenonlampen komen met de typische dagrijverlichting en deze is véél mooier dan de niet-Xenon.

De elektrische stoelen met de hoogteregeling voor de passagier kan alleen maar nuttig zijn en had ik heel graag gehad in mijn Dynamic. Verder heb je meer keuze in interieur bekleding, het Oxford leder is van betere kwaliteit en je hebt ineens het dashboard ook in Oxford leder ipv kunststof. En zoals je zelf al vermeld hebt, de contrastnaden zien er echt beter uit dan het effen zwart in de Pure. Of het Oxford leder sterker is weet ik niet.

De chromen accenten zijn een kwestie van smaak maar zijn naar mijn mening stijlvoller dan het mat grijs op de Pure. Zeker op OG gaan die accenten gewoon verloren want ze zijn bijna dezelfde kleur als OG.

Ik heb zelf de regensensors. Ik ga niet beweren dat het een must have is maar ik ben blij dat ik deze optie heb. Evenals de automatische lichten trouwens...

En dan nog misschien het belangrijkste: de Prestige met de opties standaard zal beter zijn waarde behouden dan een opgedofte Pure. En dat zal misschien wel een verschil van 3000€ maken.

Kortom, naar mijn mening is de 3000€ extra in aankoopprijs het zeker waard tenzij je gewoon liever een Pure wil.

Dynamic SD4 Auto 5dr, Tech Pack, Santorini Black, Verve Interior with Ebony headlining, Panoramic Roof, Privacy Glass, Solar Attenuating Glass, Style 7 Alloys, Adaptive Dynamics.
27-06-2012 07:45pm
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Cedric
 

Posts: 213
Joined: Jan 2012
Location: Belgium
Post: #85
RE: any dutch evoque-buyers ?

Akkoord met Kimv. Zelf heb ik voor de prestige gekozen omwille van de zetels. Het leder op het dashboard was geen must. Ik vind het kunststof ook wel mooi. De uitlaat van de dynamic vind ik mooier, maar de zetals waren belangrijker. Ik heb geen dynamic met kuipzetels kunnen testen, anders was dat misschien wel een optie geweest. Daar is de passagierszetel ook in hoogte verstelbaar dacht ik.

En zoals reeds gezegd, de restwaarde gaat hoger liggen, dus verdien je dat misschien wel terug.
27-06-2012 10:08pm
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Edman
 

Posts: 24
Joined: Jun 2012
Location: Holland
Post: #86
RE: any dutch evoque-buyers ?

Ok, thanks voor het advies. Ik heb dealer laten weten dat ik ipv Pure een Prestige wil maar nog geen reactie.
Weet ook nog niet of het 3000 of 4000 euro gaat worden (hoop op iets meer korting omdat ik een duurdere auto koop)
Andere tips welkom.
29-06-2012 08:23am
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Kimv
 

Posts: 340
Joined: Jan 2012
Location: France
Post: #87
any dutch evoque-buyers ?

(29-06-2012 08:23am)Edman Wrote:  Ok, thanks voor het advies. Ik heb dealer laten weten dat ik ipv Pure een Prestige wil maar nog geen reactie.
Weet ook nog niet of het 3000 of 4000 euro gaat worden (hoop op iets meer korting omdat ik een duurdere auto koop)
Andere tips welkom.

Normaal gezien wordt de korting eerst berekend op de basisprijs (zonder opties) en wordt dan de kostprijs van de opties integraal bijgeteld. Je krijgt dus geen korting op de opties.

In het geval van de Prestige bevat de basisprijs reeds de opties en krijg je er dus wel korting op.

Zo werkt het alleszins in België.. Dat is ook de reden waarom ikzelf uiteindelijk ook voor een Dynamic/Prestige wilde gaan. Het is de Dynamic geworden omdat ik die gewoon mooier vind. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

De opties waar ik veel over getwijfeld heb waren:

Auto/Manueel: Het grote dilemma voor mij... Ik heb de automaat genomen en écht de moeite waard. Ik heb er lang over getwijfeld maar absoluut geen spijt van.

Adaptive Dynamics: leuk maar niet noodzakelijk. De Dynamic mode gebruik ik zelden. Het AD systeem werkt ook in normal mode en het zal wel wat beter zijn maar de standaard suspensie is ook heel goed.

Panoramisch dak: echt goed. Persoonlijk vind ik het mooier met de zwarte hemelbekleding (die heb ik) dan met de standaard grijze. Ons dochtertje van 9 maanden vindt het super om naar de hemel te kijken en mijn echtgenote, die er eerst niet van moest weten, vindt het nu ook geweldig.

Ik heb ook het Dynamic Tech Pack genomen vooral voor de achteruitrijcamera en navigatie. Daar kwam dan ook de elektrische koffer bij. Ik vond dat toen een leuke extra maar niet noodzakelijk. Nu ik hem heb, wil ik hem echter niet meer kwijt. Heel praktisch.

Ik heb nog een hoop andere opties maar daarvan was ik meteen zeker dat ik ze wilde.

Dynamic SD4 Auto 5dr, Tech Pack, Santorini Black, Verve Interior with Ebony headlining, Panoramic Roof, Privacy Glass, Solar Attenuating Glass, Style 7 Alloys, Adaptive Dynamics.
(This post was last modified: 29-06-2012 06:22pm by Kimv.)
29-06-2012 06:16pm
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Edman
 

Posts: 24
Joined: Jun 2012
Location: Holland
Post: #88
RE: any dutch evoque-buyers ?

(29-06-2012 06:16pm)Kimv Wrote:  Normaal gezien wordt de korting eerst berekend op de basisprijs (zonder opties) en wordt dan de kostprijs van de opties integraal bijgeteld. Je krijgt dus geen korting op de opties.

In het geval van de Prestige bevat de basisprijs reeds de opties en krijg je er dus wel korting op.

Zo werkt het alleszins in België.. Dat is ook de reden waarom ikzelf uiteindelijk ook voor een Dynamic/Prestige wilde gaan. Het is de Dynamic geworden omdat ik die gewoon mooier vind. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

De opties waar ik veel over getwijfeld heb waren:

Auto/Manueel: Het grote dilemma voor mij... Ik heb de automaat genomen en écht de moeite waard. Ik heb er lang over getwijfeld maar absoluut geen spijt van.

Adaptive Dynamics: leuk maar niet noodzakelijk. De Dynamic mode gebruik ik zelden. Het AD systeem werkt ook in normal mode en het zal wel wat beter zijn maar de standaard suspensie is ook heel goed.

Panoramisch dak: echt goed. Persoonlijk vind ik het mooier met de zwarte hemelbekleding (die heb ik) dan met de standaard grijze. Ons dochtertje van 9 maanden vindt het super om naar de hemel te kijken en mijn echtgenote, die er eerst niet van moest weten, vindt het nu ook geweldig.

Ik heb ook het Dynamic Tech Pack genomen vooral voor de achteruitrijcamera en navigatie. Daar kwam dan ook de elektrische koffer bij. Ik vond dat toen een leuke extra maar niet noodzakelijk. Nu ik hem heb, wil ik hem echter niet meer kwijt. Heel praktisch.

Ik heb nog een hoop andere opties maar daarvan was ik meteen zeker dat ik ze wilde.

Dealer gaat proberen of hij nog vd Pure een Prestige kan maken maar kan moeilijk zijn en ook prijsverschil ivm btw en bpm verhoging waren misschien een probleem. Zal vd Prestige met opties rond de €64k of €65k uitkomen.

Andere vraag: hoe is het warmte werende glas? Is dat veel verschil? Zijn de ramen dan donkerder?
Ik heb wel privacy glas besteld en dat zal ook wel warmte tegenhouden maar niet vd voorruiten. Zit dat warmte werende glas standaard in het panorama dak?
Thans.
30-06-2012 12:15pm
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Kimv
 

Posts: 340
Joined: Jan 2012
Location: France
Post: #89
any dutch evoque-buyers ?

(30-06-2012 12:15pm)Edman Wrote:  Dealer gaat proberen of hij nog vd Pure een Prestige kan maken maar kan moeilijk zijn en ook prijsverschil ivm btw en bpm verhoging waren misschien een probleem. Zal vd Prestige met opties rond de €64k of €65k uitkomen.

Andere vraag: hoe is het warmte werende glas? Is dat veel verschil? Zijn de ramen dan donkerder?
Ik heb wel privacy glas besteld en dat zal ook wel warmte tegenhouden maar niet vd voorruiten. Zit dat warmte werende glas standaard in het panorama dak?
Thans.

Het warmtewerend glas: het is uiterlijk niet verschillend van gewoon glas. Alhoewel ik denk dat het lijkt alsof er een heel subtiel olieachtig (qua kleur dan) laagje op zit. Maar zeker niet storend. Of het effectief is kan ik moeilijk zeggen aangezien ik niet kan vergelijken met een identieke wagen zonder de optie. Het is wel zo dat zelfs bij 30° buiten, het in de wagen draaglijk is en het leder niet gloeiend heet. Dat zal dan wel dankzij het glas zijn. Verder is het ook goed om te weten dat het glas zowel IR als UV filtert en vooral het UV kan leiden tot versnelde veroudering van het materiaal van het interieur. Als je warmtewerend glas als optie neemt, zit dat alleen op de voorruit waarlangs trouwens altijd de meeste warmte binnenkomt. De zijruiten en achteruit zijn altijd gewoon glas, al dan niet donker getint.

Privacy Glass houdt inderdaad een geringe hoeveelheid warmte buiten houden. Maar het is niet te vergelijken met volwaardig warmtewerend glas.

Het glazen dak is altijd warmtewerend, ook als je de optie warmtewerend glas niet neemt. Als de volle zon erop staat komt er toch redelijk wat warmte langs het dak binnen. Dat is de reden waarom ik het warmtewerend glas genomen heb. Alle beetjes helpen..

Dynamic SD4 Auto 5dr, Tech Pack, Santorini Black, Verve Interior with Ebony headlining, Panoramic Roof, Privacy Glass, Solar Attenuating Glass, Style 7 Alloys, Adaptive Dynamics.
30-06-2012 03:35pm
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Cedric
 

Posts: 213
Joined: Jan 2012
Location: Belgium
Post: #90
RE: any dutch evoque-buyers ?

Vandaag een ritje gemaakt van 450km op de autosnelweg, gemiddeld 111km/u met een verbruik van 7,5 gemiddeld voor TD4 automaat. De motor voelt wel precies wat soepeler nu na 4000km. Ik ga mijn oordeel pas volgende week vellen, wanneer ik terug in het stadsverkeer zit. Waarschijnlijk zal ie tegen 110km/u wel veel minder verbruiken, maar ik vind het toch plezanter om rond de 130 te rijden.
02-07-2012 05:30pm
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Post Reply 


Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)
babyRR is an independent web site and not affiliated with Land Rover