babyRR.com - The Range Rover Evoque Forum
any dutch evoque-buyers ? - Printable Version

+- babyRR.com - The Range Rover Evoque Forum (https://babyrr.com/forum)
+-- Forum: Regional Discussions (/Forum-Regional-Discussions)
+--- Forum: Europe (/Forum-Europe)
+--- Thread: any dutch evoque-buyers ? (/Thread-any-dutch-evoque-buyers)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16


RE: any dutch evoque-buyers ? - Bjorntje_be - 07-07-2012 08:38pm

is mij ook niet meer duidelijk.
Ik zag net op forum weer een aantal die april bestelden en in Juli / augustus geleverd krijgen, en daar ging het ook om Pures. Mijn dealer kan het ook niet uitleggen, hij heeft ook mensen die later dan mij bestelden en reeds geleverd worden.
Ik heb mijn Pure besteld in februari en krijg hem pas in September en zelfs dat is nog niet 100% zeker...
Ik snap er niets meer van..


any dutch evoque-buyers ? - Kimv - 07-07-2012 10:07pm

Het zal misschien zijn om klanten te overtuigen een prestige/dynamic te nemen..


RE: any dutch evoque-buyers ? - yann - 15-07-2012 12:40pm

Ik heb hem besteld op 21.01.2012. Hij zou medio juli moeten gemaakt worden (nu dus), zegt mijn dealer. Levering wordt verwacht eind augustus / begin september.


RE: any dutch evoque-buyers ? - Bjorntje_be - 16-07-2012 09:25pm

(15-07-2012 12:40pm)yann Wrote:  Ik heb hem besteld op 21.01.2012. Hij zou medio juli moeten gemaakt worden (nu dus), zegt mijn dealer. Levering wordt verwacht eind augustus / begin september.
oké nog één maand voor mij dan.... voor hij gemaakt wordt...


RE: any dutch evoque-buyers ? - jorn - 17-07-2012 11:46am

bij mij zal het eind september worden !!
de tijd begint in te korten.Surprised


RE: any dutch evoque-buyers ? - Edman - 18-07-2012 04:39pm

Sport pendalen:

Iemand ervaring met de sport pendalen?
Zitten volgens mij standaard in de Dynamic maar ik heb ze apart besteld voor in een Prestige.
Heb alleen een foto gezien maar merk je het verschil met de gewone? (zijn ze gladder of zo, ik snap dat ze niet sneller zullen gaan Wink )

Andere vraag:
Heeft iemand toevallig al eens een reis nd fabriek in Engeland aangeboden gekregen van zijn dealer? (weet niet of dit bestaat)
Ik heb net dik 4000 euro meer uitgegeven door van Pure naar Prestige te veranderen maar de dealer gaf niet meer korting. Heb aangegeven dat ik dan een rubber mat en sport pendalen of een reis nd fabriek op zijn plaats zou vinden maar nog geen reactie..


any dutch evoque-buyers ? - Kimv - 18-07-2012 08:47pm

(18-07-2012 04:39pm)Edman Wrote:  Sport pendalen:

Iemand ervaring met de sport pendalen?
Zitten volgens mij standaard in de Dynamic maar ik heb ze apart besteld voor in een Prestige.
Heb alleen een foto gezien maar merk je het verschil met de gewone? (zijn ze gladder of zo, ik snap dat ze niet sneller zullen gaan Wink )

Ik heb ze op mijn Dynamic. Ik kan confirmeren dat ze niet sneller zijn Smile. Ze zijn ook niet glad. Ze zijn wel véééél mooier dan de gewone Smile.


RE: any dutch evoque-buyers ? - Edman - 22-07-2012 09:23am

Thanks. Sportpendalen dus ook besteld.
Wel weer een probleem met de levering.
Had oorspronkelijk een Pure besteld en deze zou eerste week september komen maar ik kon 4 weken voor bouw datum nog alles wijzigen.
Ik dus ruim op tijd doorgegeven dat ik toch liever een Prestige wil omdat dit door alle opties op mijn Pure "maar" 4000 euro verschil was.
Was dus geen probleem maar gisteren belde de dealer dat de productie nar voren wa gehaald en de Pure 25 augustus zou komen en mijn wijziging dus te laat was.
Als ik toch de Prestige wilde moest ik opnieuw bestellen en deze zou dan eind november komen.
Ik zei dat ik dan net zo goed tot januari kon wachten omdat ik dan maar 4 weken in een 2012 model kon rijden en dan inruil technisch niet slim is.
Dat kon niet omdat de Evoque in januari nog duurder zou worden en mijn huidige auto dan weer een jaar ouder en dus minder waard was....

Uiteindelijk belde hij weer terug dat hij een december auto kon wijzigen en ik deze dan uiterlijk half oktober zou krijgen.
Is dus 4 weken later dan mijn Pure en zelfs 6 weken later als ik meteen vd Prestige was gegaan maar dan heb ik wel de Prestige.
(tenminste, ik wacht nog op de definitieve bevestiging..)


RE: any dutch evoque-buyers ? - Edman - 26-07-2012 01:35pm

helaas... geen bevestiging... wel 3 telefoontjes.
Eerst was het probleem dat de Pure al "besteld" was dus niet veranderd kon worden en dat er dus ook een Prestige aankwam. Ze vertelde dat ze straks dus met mijn Pure zaten omdat niemand een Pure SD zonder navigatie zou willen..(lijkt mij onzin maar ja)
Gisteren belde ze weer, behalve dat niemand op mijn Pure zonder navigatie zit te wachten en ze deze auto dus heel moeilijk kunnen doorverkopen was het probleem dat er ook al geen automaat inzat en dat iedereen een automaat wil..
Verder was er geen enkele handgeschakelde Prestige SD te vinden voor mij die ze voor januari kunnen leveren..
Wachten is nu nog op 1 andere dealer die er heel misschien nog een heeft staan.

Ik heb al aangegeven dat ik dan wel tot januari wacht op de Prestige maar ik heb nog nooit zo veel gedoe gehad met een auto..
misschien toch maar een BMW of Audi?..


any dutch evoque-buyers ? - Kimv - 26-07-2012 07:24pm

(26-07-2012 01:35pm)Edman Wrote:  helaas... geen bevestiging... wel 3 telefoontjes.
Eerst was het probleem dat de Pure al "besteld" was dus niet veranderd kon worden en dat er dus ook een Prestige aankwam. Ze vertelde dat ze straks dus met mijn Pure zaten omdat niemand een Pure SD zonder navigatie zou willen..(lijkt mij onzin maar ja)
Gisteren belde ze weer, behalve dat niemand op mijn Pure zonder navigatie zit te wachten en ze deze auto dus heel moeilijk kunnen doorverkopen was het probleem dat er ook al geen automaat inzat en dat iedereen een automaat wil..
Verder was er geen enkele handgeschakelde Prestige SD te vinden voor mij die ze voor januari kunnen leveren..
Wachten is nu nog op 1 andere dealer die er heel misschien nog een heeft staan.

Ik heb al aangegeven dat ik dan wel tot januari wacht op de Prestige maar ik heb nog nooit zo veel gedoe gehad met een auto..
misschien toch maar een BMW of Audi?..

Dat niemand een Pure SD zonder navigatie wil lijkt me sterk.. De navigatie is een dure optie dus iemand die wat op zijn budget moet letten gaat daar niet over struikelen. Dat ze wachten tot die Pure in hun showroom staat. Er zijn zeker mensen die deze met plezier nemen ipv er 6 maanden op te moeten wachten..

De handgeschakelde of automaat is toch een optie die op elk moment kan gewijzigd worden, of tenminste tot een maand voor productie net als alle andere opties? Of ga je een wagen nemen die al gebouwd is en dus ook de kleur enzo niet kiezen?

Een wagen die in januari geleverd wordt, wordt in december gebouwd en daar kan ALLES nog aan veranderd worden tot zeker half oktober...

En anders, als je een goeie deal kan krijgen om een automaat te nemen, zou ik niet weigeren. Hij rijdt echt heel lekker. Ik had eerst ook een manueel besteld maar in extremis veranderd in automaat. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.