babyRR.com - The Range Rover Evoque Forum
any dutch evoque-buyers ? - Printable Version

+- babyRR.com - The Range Rover Evoque Forum (https://babyrr.com/forum)
+-- Forum: Regional Discussions (/Forum-Regional-Discussions)
+--- Forum: Europe (/Forum-Europe)
+--- Thread: any dutch evoque-buyers ? (/Thread-any-dutch-evoque-buyers)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16


any dutch evoque-buyers ? - Kimv - 02-07-2012 06:00pm

(02-07-2012 05:30pm)Cedric Wrote:  Vandaag een ritje gemaakt van 450km op de autosnelweg, gemiddeld 111km/u met een verbruik van 7,5 gemiddeld voor TD4 automaat. De motor voelt wel precies wat soepeler nu na 4000km. Ik ga mijn oordeel pas volgende week vellen, wanneer ik terug in het stadsverkeer zit. Waarschijnlijk zal ie tegen 110km/u wel veel minder verbruiken, maar ik vind het toch plezanter om rond de 130 te rijden.

Heb jij toevallig een trekhaak?


RE: any dutch evoque-buyers ? - Edman - 03-07-2012 03:50pm

(02-07-2012 05:30pm)Cedric Wrote:  Vandaag een ritje gemaakt van 450km op de autosnelweg, gemiddeld 111km/u met een verbruik van 7,5 gemiddeld voor TD4 automaat. De motor voelt wel precies wat soepeler nu na 4000km. Ik ga mijn oordeel pas volgende week vellen, wanneer ik terug in het stadsverkeer zit. Waarschijnlijk zal ie tegen 110km/u wel veel minder verbruiken, maar ik vind het toch plezanter om rond de 130 te rijden.

Automaat verbruikt een heel stuk meer dan een handgeschakelde, dat was voor mij de rede dat ik een handgeschakelde heb besteld..

Heeft er iemand al wat maanden gereden in een Prestige? Ben erg benieuwd of het leer "slap" is geworden.
(zou leer vd Pure/Dynamic mooier blijven dan de Prestige?)


RE: any dutch evoque-buyers ? - jos - 04-07-2012 08:39am

(03-07-2012 03:50pm)Edman Wrote:  Automaat verbruikt een heel stuk meer dan een handgeschakelde, dat was voor mij de rede dat ik een handgeschakelde heb besteld..

Heeft er iemand al wat maanden gereden in een Prestige? Ben erg benieuwd of het leer "slap" is geworden.
(zou leer vd Pure/Dynamic mooier blijven dan de Prestige?)

ik rij sinds jan 2012 een coup pure tech eD4/2wd
zwart leer blijft hardstikke goed en soepel
16000km nu gereden met 1;15 gemiddeld


RE: any dutch evoque-buyers ? - Cedric - 06-07-2012 07:34pm

(02-07-2012 06:00pm)Kimv Wrote:  Heb jij toevallig een trekhaak?

Nope, geen trekhaak.

Het ligt vooral aan de snelheid denk ik. Op de terugweg heb ik me laten verleiden om 140km/u te rijden en zat aan 8,1l. In de UK zeggen ze dat het verbruik daalt als je je aan de toegelaten snelheden houdt, in hun geval 110km/u dus. De automaat verbruikt uiteraard meer, 1 liter volgens land rover. Ik ga er gewoon niet meer op letten en genieten denk ik Smile Ik hoop alleen dat ik niet teveel verkeersboetes slik, want met zo een automaat zit je in geen tijd boven de toegelaten snelheid.

Wat het leer betreft, geen problemen. Ik heb wel een beetje last aan de bestuurderszijde. Daar heb ik niet altijd een goeie zitpositie voor zeer lange afstanden. De passagierskant zit wat beter omdat je geen rekening moet houden met de pedalen. Misschien had ik beter de dynamic met de kuipzeteltjes genomen.


RE: any dutch evoque-buyers ? - Edman - 06-07-2012 07:45pm

Ik heb 3 weken geleden een SD4 Pure met heel veel opties besteld maar 2 weken geleden gevraagd of ze van mijn Pure een Prestige kunnen maken omdat dit maar krap 4000 euro scheelt en ik dan veel extra opties, mooier leer en een betere rest waarde heb. Nog geen reactie.

Levering is 1e week september en ik begreep dat ze hem pas in augustus gaan maken dus dan zou je toch denken dat het mogelijk is om vd Pure een Prestige te maken of niet? (zelfde kleur, zelfde motor, zelfde extra opties)
Auto wordt alleen maar duurder..


RE: any dutch evoque-buyers ? - Kimv - 06-07-2012 08:00pm

(06-07-2012 07:45pm)Edman Wrote:  Ik heb 3 weken geleden een SD4 Pure met heel veel opties besteld maar 2 weken geleden gevraagd of ze van mijn Pure een Prestige kunnen maken omdat dit maar krap 4000 euro scheelt en ik dan veel extra opties, mooier leer en een betere rest waarde heb. Nog geen reactie.

Levering is 1e week september en ik begreep dat ze hem pas in augustus gaan maken dus dan zou je toch denken dat het mogelijk is om vd Pure een Prestige te maken of niet? (zelfde kleur, zelfde motor, zelfde extra opties)
Auto wordt alleen maar duurder..

Als ik me goed herinner was mijn initiƫle build date rond eind mei en de laatste datum om iets aan de bestelling te veranderen half april. Maw ongeveer een dikke maand voor de build date kan je nog iets veranderen. En met iets veranderen bedoelen ze dan dat je nog de hele wagen kan veranderen dus ook van pure naar prestige of dynamic. De veranderingen die je aanbrengt kunnen eventueel wel een verschil maken in leveringstermijn maar in mijn geval bleef die dezelfde.

Heb je hen gewoon een mail gestuurd? Zo ja, zou ik zo snel mogelijk naar hen bellen of ernaartoe gaan.


RE: any dutch evoque-buyers ? - Edman - 06-07-2012 09:14pm

(06-07-2012 08:00pm)Kimv Wrote:  Als ik me goed herinner was mijn initiĆ«le build date rond eind mei en de laatste datum om iets aan de bestelling te veranderen half april. Maw ongeveer een dikke maand voor de build date kan je nog iets veranderen. En met iets veranderen bedoelen ze dan dat je nog de hele wagen kan veranderen dus ook van pure naar prestige of dynamic. De veranderingen die je aanbrengt kunnen eventueel wel een verschil maken in leveringstermijn maar in mijn geval bleef die dezelfde.

Heb je hen gewoon een mail gestuurd? Zo ja, zou ik zo snel mogelijk naar hen bellen of ernaartoe gaan.

Dat zou heel mooi zijn!
Ik had ze 2 weken geleden gemaild en ze belde terug dat het bedrag veel hoger zou uitkomen dan ik dacht.
Bleek later dat ze navigatie erbij hadden gedaan maar datwil ik niet. Ik dus weer gemaild en ze belde weer terug. Begin vorige week afgesproken dat ze precies zouden uitrekenen wat ik moet bijbetalen en ze zouden de importeur bellen om te vragen of het mogelijk was maar nu dus al een week niets gehoord. Ik ga volgende week maar weer bellen. Thanks vd imput.

Was eerst super blij met de Pure maar zou nog blijer zijn als de Prestige doorgaat voor een redelijk bedrag.
(64k)


RE: any dutch evoque-buyers ? - Cedric - 06-07-2012 09:29pm

(06-07-2012 09:14pm)Edman Wrote:  Dat zou heel mooi zijn!
Ik had ze 2 weken geleden gemaild en ze belde terug dat het bedrag veel hoger zou uitkomen dan ik dacht.
Bleek later dat ze navigatie erbij hadden gedaan maar datwil ik niet. Ik dus weer gemaild en ze belde weer terug. Begin vorige week afgesproken dat ze precies zouden uitrekenen wat ik moet bijbetalen en ze zouden de importeur bellen om te vragen of het mogelijk was maar nu dus al een week niets gehoord. Ik ga volgende week maar weer bellen. Thanks vd imput.

Was eerst super blij met de Pure maar zou nog blijer zijn als de Prestige doorgaat voor een redelijk bedrag.
(64k)

Mijn auto werd een maandje vroeger gebouwd dan gepland en was dus net op tijd bij de dealer om het reservewiel te bestellen. Zorg dat je bestelling bijna 100% ok is. Je kan altijd wijzigingen aanbrengen tot 1 maand voor de fabricage. Wanneer je een wijziging laat aanbrengen kan de dealer zien of dit enige invloed heeft op de datum. Het zou me niet verbazen als je wagen veel eerder klaar is indien je een prestige bestelt.


RE: any dutch evoque-buyers ? - Edman - 06-07-2012 09:40pm

(06-07-2012 09:29pm)Cedric Wrote:  Mijn auto werd een maandje vroeger gebouwd dan gepland en was dus net op tijd bij de dealer om het reservewiel te bestellen. Zorg dat je bestelling bijna 100% ok is. Je kan altijd wijzigingen aanbrengen tot 1 maand voor de fabricage. Wanneer je een wijziging laat aanbrengen kan de dealer zien of dit enige invloed heeft op de datum. Het zou me niet verbazen als je wagen veel eerder klaar is indien je een prestige bestelt.

waarom denk je dat een Prestige eerder klaar is dan een Pure?


RE: any dutch evoque-buyers ? - Cedric - 07-07-2012 08:35am

(06-07-2012 09:40pm)Edman Wrote:  waarom denk je dat een Prestige eerder klaar is dan een Pure?

Voor zover ik begrepen heb zijn er meer slots voor de duurdere wagens. Er zijn dus minder plaatsen voor pure modellen op de band, alhoewel het land rover systeem mij nog niet helemaal duidelijk is.