Post Reply 
 
Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
any dutch evoque-buyers ?
Cedric
 

Posts: 213
Joined: Jan 2012
Location: Belgium
Post: #41
RE: any dutch evoque-buyers ?

(09-02-2012 11:06am)vision*R Wrote:  Nee een manuele versnellingsbak.
In de huidige weersomstandigheden zit ik wel eerder aan 8,5 l/100km. Het is ook duidelijk dat de rijstijl veel verschil maakt. Als ik braaf 120 km/u rij op autosnelwegen, dan haal ik 7,5l maar zodra je naar 130 of hoger gaat, stijgt het verbruik enorm.

Ok bedankt. Het is dan toch een beetje normaal gedrag. Met onze huidige wagen is dit ook het geval. Ik denk dat het verbruik het beste meevalt tegen 90km/u op de snelweg, maar dat is niet direct de snelheid waarmee ik rond wil rijden. Ik rij het liefst 120-130km/u. Misschien dat ik wat trager zal moeten rijden om langer in de wagen te blijven zitten.
09-02-2012 01:58pm
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Wired
 

Posts: 149
Joined: Nov 2011
Location: Spain
Post: #42
RE: any dutch evoque-buyers ?

(08-02-2012 12:42am)Emiel Wrote:  Wired, bedankt voor je reactie. .....

Ja niet wachten is wel fijn. Ik krijg de mijne nu eindelijk nadat ze er een "Priority Sale" van hadden gemaakt. Voordeel is wel dat ik krijg wat ik wil qua kleur/intereur/opties, hoewel met een verkoop prijs van 80k die van jou waarschijnlijk alle opties uit de catalogus heeft.

Ik denk ook dat er weinig mee mis zal zijn en idd je hebt gewoon de volle garantie. Het enige is dat het een pre- of early productie model kan zijn. Ik weet dat ze iets vervangen hebben aan het glazen dak ivm scheuren, maar dat zal wel gedekt zijn in de garantie.

Veel plezier ermee. Het is nu ideaal weer in NL hoor ik voor een 4x4 Cool

SD4 Automatic Prestige BALTIC BLUE - 5 DOOR - 19" wheels - Xeons - Tech pack - winter pack - Pano roof
10-02-2012 11:24am
Find all posts by this user Quote this message in a reply
mechelen
 

Posts: 2
Joined: Feb 2012
Location: mechelen
Post: #43
RE: any dutch evoque-buyers ?

(01-09-2011 09:58pm)vision*R Wrote:  Twee Belgen en één Nederlander?
hey,

heb in december de evoque besteld en aangezien ze hem nog als stockwagen konden inboeken moet ik er MAAR 7 maanden op wachten. Om de pijn te verzachten, mag ik van de garage een evoque voor een weekendje mee naar huis nemen
Heb een eD4, pure met techpack en enkele andere opties besteld in ipanema sand kleur
10-02-2012 02:40pm
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Emiel
 

Posts: 19
Joined: Feb 2012
Location: Nederland
Post: #44
RE: any dutch evoque-buyers ?

(10-02-2012 11:24am)Wired Wrote:  Ja niet wachten is wel fijn. Ik krijg de mijne nu eindelijk nadat ze er een "Priority Sale" van hadden gemaakt. Voordeel is wel dat ik krijg wat ik wil qua kleur/intereur/opties, hoewel met een verkoop prijs van 80k die van jou waarschijnlijk alle opties uit de catalogus heeft.

Ik denk ook dat er weinig mee mis zal zijn en idd je hebt gewoon de volle garantie. Het enige is dat het een pre- of early productie model kan zijn. Ik weet dat ze iets vervangen hebben aan het glazen dak ivm scheuren, maar dat zal wel gedekt zijn in de garantie.

Veel plezier ermee. Het is nu ideaal weer in NL hoor ik voor een 4x4 Cool

Wat goed dat ze er een Priority Sale van hebben kunnen maken. Dan zal hij eerdaags bij je voor de deur staan neem ik aan. En super dat hij dan helemaal volgens je eigen wensen is samengesteld. Dat is dan weer het grote voordeel van geduld hebben...

Qua opties heb ik i.d.d. niet te klagen er zitten zelfs dingen op die ik niet echt nodig vond, zoals het dual screen. Heb er wel nog e.e.a. aan opties bij kunnen doen, waaronder een dimmende spiegel, die heb ik in mijn huidige wagen (Jeep Grand Cherokee) ook en dat is erg prettig wanneer je 's avonds op de snelweg zit.

De kleur is wat ik wilde. Het enige wat ik iets minder vind is dat er niet de velgen opzitten die ik graag had willen hebben (de 20"-styling 6). De nieuwprijs van deze velgen met banden is maar liefst € 3500,--. Dus eerst maar even deze banden oprijden en dan eventueel de keuze maken om de 20" aan te schaffen en om de 19" voor winterbanden te gaan gebruiken.

Het mag dan wel goed 4x4 weer zijn hier, het lijkt me qua temperatuur toch wat aangenamer waar jij zit. En daar zijn ook voldoende offroad mogelijkheden dacht ik zo.
Groet uit het koude NL.

(08-02-2012 08:46pm)junior Wrote:  Veel plezier met je nieuwe aankoop! En inderdaad, 6 maanden wachten is lang. Hopelijk kan ik begin maart mijn wagen in ontvangst nemen.

Begin maart, dat duurt niet al te lang meer. Ook alvast veel plezier toegewenst.

Arrived 24th Feb 2012
SD4 - 5 door Prestige, Fuji white, Vibe theme, Privacy glass (dealer fitted), Panoramic roof, Prestige Tech Pack, Cold Climate Pack,
Surround Cams, Dual Screen, Keyless Entry, Dimming Rear view mirror, xenon headlamps, 19" Wheels/style 4 + Spare wheel.
(This post was last modified: 11-02-2012 02:29pm by Emiel.)
11-02-2012 02:28pm
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Wired
 

Posts: 149
Joined: Nov 2011
Location: Spain
Post: #45
RE: any dutch evoque-buyers ?

(11-02-2012 02:28pm)Emiel Wrote:  Dan zal hij eerdaags bij je voor de deur staan neem ik aan.

De kleur is wat ik wilde. Het enige wat ik iets minder vind is dat er niet de velgen opzitten die ik graag had willen hebben (de 20"-styling 6). De nieuwprijs van deze velgen met banden is maar liefst € 3500,--. Dus eerst maar even deze banden oprijden en dan eventueel de keuze maken om de 20" aan te schaffen en om de 19" voor winterbanden te gaan gebruiken.

Ik moet kan hem deze week ophalen Cool Dus helemaal blij.

Ik heb zelf voor de 19"gekozen (STYLE 5 ALLOY 11SPOKE) om een aantal redenen.

1) Ze zijn confortabeler met rijden
2) Ze beschadigen minder snel. De band steekt wat voorbij de velg.
3) Ze zijn beter voor off-road, niet dat ik dat veel zal gaan doen.
4) De 20"versies van RR vond ik net echt mooi.

Ik post wel een foto als ik hem heb.

SD4 Automatic Prestige BALTIC BLUE - 5 DOOR - 19" wheels - Xeons - Tech pack - winter pack - Pano roof
11-02-2012 04:41pm
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Emiel
 

Posts: 19
Joined: Feb 2012
Location: Nederland
Post: #46
RE: any dutch evoque-buyers ?

(11-02-2012 04:41pm)Wired Wrote:  Ik moet kan hem deze week ophalen Cool Dus helemaal blij.

Ik heb zelf voor de 19"gekozen (STYLE 5 ALLOY 11SPOKE) om een aantal redenen.

1) Ze zijn confortabeler met rijden
2) Ze beschadigen minder snel. De band steekt wat voorbij de velg.
3) Ze zijn beter voor off-road, niet dat ik dat veel zal gaan doen.
4) De 20"versies van RR vond ik net echt mooi.

Ik post wel een foto als ik hem heb.

En heb je hem al? Ben erg nieuwsgierig of hij helemaal aan je verwachtingen voldoet. Bedankt overigens voor je input over de velgen.

Ik kan hem hoogstwaarschijnlijk volgende week ophalen. Denk dat ik daarna meer achter het stuur zit als op het forum. Very Happy

Arrived 24th Feb 2012
SD4 - 5 door Prestige, Fuji white, Vibe theme, Privacy glass (dealer fitted), Panoramic roof, Prestige Tech Pack, Cold Climate Pack,
Surround Cams, Dual Screen, Keyless Entry, Dimming Rear view mirror, xenon headlamps, 19" Wheels/style 4 + Spare wheel.
14-02-2012 10:40am
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
jos
 

Posts: 224
Joined: Jun 2011
Location: netherlands
Post: #47
RE: any dutch evoque-buyers ?

ik heb de standaard tech-pack 18 "wielen
rijden best goed....alleen geen vergelijking kunnen maken met de 19' en 20'

IK heb 17"-freelander2 velgen matzwart laten spuiten met grove/stoere winterbanden
worden volgende week met een verlaging-en-verbredings set gemonteerd

DE auto rijd fantastisch > 2.5 week nu met al >2000km op de teller

ORDER16-09/2011>DEL; 27-01/2012

eD4-PURE fuji /black int./coup
pano-roof/techPACK > done !;painted wheels
3cm lowering/2cm spacers ; ROOFwrap
already > 52.000 km drive ; average;1lit/14km
ré-painted bumperparts and mirrors

4 y.TT mk1
2 y.MINIc-S
4 y.TT mk2
1 yr mini CM;
so i fit exactly in de evoque-profile...
2015 > TTmk3......?
14-02-2012 11:14am
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Wired
 

Posts: 149
Joined: Nov 2011
Location: Spain
Post: #48
RE: any dutch evoque-buyers ?

(14-02-2012 10:40am)Emiel Wrote:  En heb je hem al? Ben erg nieuwsgierig of hij helemaal aan je verwachtingen voldoet. Bedankt overigens voor je input over de velgen.

Nee nog niet. De Spaanse bureaucratie slaat weer eens toe. Ze willen wat aditonele documenten incl een uitreksel. Haalt mijn zoon dat krijgt hij het uitreksel van iemand anders mee Shocked

Nederland is toch ook minder efficiënt dan je soms denkt. Ik hoop dat het nog deze week wordt maar begin het somber in te zien.

SD4 Automatic Prestige BALTIC BLUE - 5 DOOR - 19" wheels - Xeons - Tech pack - winter pack - Pano roof
14-02-2012 04:24pm
Find all posts by this user Quote this message in a reply
mechelen
 

Posts: 2
Joined: Feb 2012
Location: mechelen
Post: #49
RE: any dutch evoque-buyers ?

(14-02-2012 11:14am)jos Wrote:  ik heb de standaard tech-pack 18 "wielen
rijden best goed....alleen geen vergelijking kunnen maken met de 19' en 20'

IK heb 17"-freelander2 velgen matzwart laten spuiten met grove/stoere winterbanden
worden volgende week met een verlaging-en-verbredings set gemonteerd

DE auto rijd fantastisch > 2.5 week nu met al >2000km op de teller

Hoe lang heb jij op je evoque moeten wachten Jos?
15-02-2012 11:11am
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Wired
 

Posts: 149
Joined: Nov 2011
Location: Spain
Post: #50
RE: any dutch evoque-buyers ?

(14-02-2012 11:14am)jos Wrote:  ik heb de standaard tech-pack 18 "wielen
rijden best goed....alleen geen vergelijking kunnen maken met de 19' en 20'

IK heb 17"-freelander2 velgen matzwart laten spuiten met grove/stoere winterbanden
worden volgende week met een verlaging-en-verbredings set gemonteerd

DE auto rijd fantastisch > 2.5 week nu met al >2000km op de teller

17"is een maat kleiner dan de kleinste standaard Evoque maat. Dat zal wel wiebelig aanvoelen op van de hoge wangen op de weg. In het terrein zal het misschien wel werken. Ik heb zelf geen ervaring met off-raoding.

SD4 Automatic Prestige BALTIC BLUE - 5 DOOR - 19" wheels - Xeons - Tech pack - winter pack - Pano roof
15-02-2012 11:23am
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Post Reply 


Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)
babyRR is an independent web site and not affiliated with Land Rover